wij het kampioentje...

Nederland Exportkampioen IJs

Het Nederlandse klimaat lijkt misschien niet meteen geassocieerd te worden met ijsjes. Toch is Nederland volgens een recent artikel in de Telegraaf één van de koplopers als het aankomt op ijs export binnen Europa! 42 miljoen kilo!!! En dit is een trend die al langer gaande is. RTL Nieuws kwam al in 2021 bij ons langs om dit zelf te bekijken. Ook wij veroveren Europa. 5 jaar geleden kwam nog 100% van onze omzet uit Nederland. Ondertussen zijn we vele malen groter geworden en komt bijna de helft van onze omzet van de retail tak uit het buitenland. Dus als Nederlandse ijsmakers de wereld veroveren, veroveren wij stiekem ook een beetje mee 😉 Hoe komt het dat ons kikkerlandje zo goed is in het exporteren van ijs? En nog persoonlijker? Hoe denkt De Jong’s IJs dat er zoveel kansen zijn in Europa.

1. Centrale Ligging:

Nederland ligt geografisch gezien in het hart van Europa. Dat maakt het transport naar naburige landen niet alleen efficiënt, maar ook razendsnel. Snelle levering is cruciaal, zeker voor een product als ijs dat zijn frisheid en kwaliteit moet behouden. En hoe minder kilometers, hoe beter voor de CO2 uitstoot.

2. Duurzaamheid op #1:

Bij ons is het niet zomaar duurzaam, maar de duurzaamste willen zijn van Nederland! Onze ijsmakerij is energie neutraal en CO2 negatief. De Jong’s IJs heeft een sterke focus op duurzaamheid, van productie tot verpakking. Dat spreekt klanten in heel Europa aan, vooral in een tijdperk waarin consumenten bewust kiezen voor groene merken.

3. Plantaardig en Biologisch:

De groeiende trend naar plantaardige en biologische producten is onmiskenbaar. De Jong’s IJs heeft dit vroeg herkend en biedt een breed scala aan plantaardige en biologische smaken. Een ware traktatie voor iedereen die duurzaam wil genieten! Denk eens aan ijs op basis van rijst, soya, amandel, cashew, haver of kokos.

4. De Magie van Kleine Oplages:

Waar grote producenten vaak vastzitten aan massaproductie, schitteren wij in het produceren van kleine oplages. Dit betekent niet alleen exclusiviteit maar ook flexibiliteit. Heb je zin in een uniek smaakje dat nergens anders te vinden is? Wij hebben het (of kunnen het maken).

Nu zul je denken: het succes(je) is te danken aan deze geweldige USP’s. Dat klopt, maar er is meer. De passie voor het ijs, het vakmanschap van onze ijsbereiders maken elke beker ijs een ervaring op zich. Pake (Opa) Harke de Jong stelde het al in 1947: “Van vers naar vers”.

Dus de volgende keer dat je geniet van een heerlijk ijsje van De Jong’s ijs, bedenk dan dat je niet alleen een stukje vakmanschap proeft, maar ook deelneemt aan een Nederlandse exportrevolutie! En dat smaakt toch net weer even anders! 😉

Bron: Telegraaf – “EU is goed voor ruim 3 miljard liter ijs, Nederland in kopgroep bij export”

Directeur Eeuwe de Jong is 2e generatie van een Friese familie van ijsmakers en neemt je in zijn blogs regelmatig mee naar onderwerpen die direct of indirect met ijs te maken hebben. Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws? Blijf ons volgen op Instagram of zoek op de bekende hashtag en ons adagium: #overaldejongsijs

De Jong's IJs

Instagram

Kan ik je ergens mee helpen?